ファシリティマネジメント|ソニ-・ホンダモビリティの成長に向けて環境・インフラを整える

事業会社

ソニー・ホンダモビリティ株式会社

会社概要

ソニー・ホンダモビリティは、2022年9月にソニーとHondaのジョイントベンチャーとして創立されました。ソフトウェアやAI技術を活用し、高付加価値型EVの開発や自動運転技術、対話型エージェント、バーチャルとリアルを融合したエンタテインメント体験を提供し、人とモビリティの新たな関係性を創造することを目指しています。

ポジション

総務(ファシリティマネジメント、総務全般)| General Affairs Specialist (Facilities Management, General Affairs)

業務内容

(English follows Japanese)
 
### チームのミッション/責任
ソニ-・ホンダモビリティの成長に向けて、多様な知を結集し、相互刺激を図る環境・インフラを整え、社会の期待を超える会社となるよう支援を行う。
 
### 職務内容
●オフィス・ファシリティ関連
 ・スペース管理
 ・オフィス環境の維持・運営
 ・オフィスレイアウト変更の企画・実行
 ・ファシリティ追加の企画、検討
 ・オフィス運営に関するサプライヤーマネジメント
 
●総務関連
 ・備品の管理・手配
 ・安全衛生委員会運営
 ・BPOの企画・運用
 ・オフィス、社員活性化施策の検討
 ・その他総務業務全般
 
### Team’s Mission / Responsibilities
To foster the growth of Sony Honda Mobility by providing support in creating an environment and infrastructure that gathers diverse knowledge and promotes mutual stimulation, aiming to become a company that exceeds societal expectations.
 
### Job description
Office and Facility Management:
 ・Space management
 ・Maintenance and operation of office environment
 ・Planning and execution of office layout changes
 ・Planning and検討 of facility additions
 ・Supplier management for office operations
 
General Affairs:
 ・Management and procurement of supplies
 ・Operation of the Safety and Health Committee
 ・Planning and operation of BPO
 ・Consideration of office and employee activation measures
 ・General general affairs duties
 

応募要件

### 必要となるスキル・経験
> 必須
・オフィス管理(ファシリティマネジメント)の経験(3年程度以上)
・総務領域の経験
・ホスピタリティマインドを持っている
・PC操作(Word, Excel, Powerpoint 基本操作)
 Excel(表計算、Vlookup、IF関数等)、Word・PowerPoint(資料作成)
 
> 尚可
・認定ファシリティマネージャー
・衛生管理者(Ⅱ種)
 
> 語学力
英語:簡単な資料を作成できるレベル
 
### この役割を通じて得られる経験・スキル
●ファシリティマネジメント力(グローバル展開を視野に入れた事業計画に沿ったスペース戦略、オフィス計画、予算管理、スケジュール管理などのスキル)
●プロジェクトマネジメント力(オフィス拡張、移転など事業拡大に合わせた各種PJをリードしていくスキル)
●企画・調整力(各種企画・実行を通じて、経営TOP、経営管理、人事、法務、IT、開発部門、マーケ部門、販売部門など社内関係者との協業を通じ多様な視点・視座をもって業務を遂行することができる。
 
### Requirements
> Required skills / experience
– Experience in office management (facilities management) (3 years or more)
– Experience in general affairs
– A hospitality mindset
– PC operation (basic operation of Word, Excel, PowerPoint)
– Excel (spreadsheets, Vlookup, IF function, etc.), Word, PowerPoint (material creation)
 
> Preferred skills / experience
– Certified Facility Manager
– Industrial Health Technician (Class II)
 
> Language Skills
English: Ability to create simple documents
 
### Experience and skills gained through this role
●Space strategy, office planning, budget management, schedule management, etc., based on a business plan with a global perspective
●Project management skills to lead various projects according to business expansion, such as office expansion and relocation
●Planning and coordination skills to work with diverse perspectives and viewpoints through collaboration with internal stakeholders such as top management, business controls, human resources, legal affairs, IT, development department, marketing department, and sales department.

年収

応相談
経験や能力を考慮の上、当社規定により決定 / Based on skills, experience, and abilities

予定勤務地

東京都港区赤坂 9-7-2 ミッドタウン・イースト 9階
Midtown-East 9th floor, 9-7-2 Akasaka, Minato-ku, Tokyo
その他国内外拠点での勤務可能性あり
Possibility of working in other bases

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