### 必要となるスキル・経験
> 必須
※ ポートフォリオ必須
空間や建築の素養が不可欠(例:大学・大学院で建築やインテリアを専攻した、など)。ブランディング、コミュニケーションデザイン、リテール開発、イベント企画等に関係する部署で、空間にまつわる案件に実担当として携わった経験があること(例:社外向けイベントでブランドのプレゼンスをコントロールした、新製品カンファレンスの空間設計やアジェンダ進行を取り仕切った、など)。
> 尚可
ブランディング、マーケティングコミュニケーションに関わるプロジェクトマネージメント経験
> 語学力
英語でのビジネスコミュニケーション(メール・会話)へ抵抗がなければ問題なし
### この役割を通じて得られる経験・スキル
●ブランドの立ち上げ期であることから、生み出したものを育てるやりがいに加え、新しいものをゼロから生み出すやりがい、喜びがある。
●ブランドまた会社の立ち上げ期であることから、業務や役割が未分化であり、様々な職種の社員と一緒に、裁量を持ってやりたいことに取り組むことができる機会がとても多い。
●アメリカ / 日本を中心としたブランド拠点の立ち上げ経験
●UIUX・エクステリア・インテリアデザイン、ブランドデザイン、空間デザインなど多様なデザイナーと常に協働し、インハウスで一気通貫したデザイン業務を行うことができる。
### Requirements
> Required skills / experience
●Portfolio required
●ssential knowledge of space and architecture (e.g., majored in architecture or interior design at university or graduate school).
●Experience working on space-related projects in a department related to branding, communication design, retail development, event planning, etc. (e.g., controlled brand presence at external events, handled space design and agenda management for new product conferences).
> Preferred skills / experience
●Experience in project management related to branding and marketing communication
> Language Skills
●Open to communicating in English.
### Experience and skills gained through this role
●The opportunity to nurture what you create, as well as the satisfaction of creating something new from scratch, since the brand is in its early stages.
●Many opportunities to work with employees from various職種 with a great deal of autonomy due to the undefined nature of the work and roles in the early stages of the brand and company.
●Experience in launching brand bases in the United States and Japan.
●Collaborate with a diverse team of UI/UX, exterior/interior, brand, and spatial designers to create end-to-end design in-house.
|